Zakaz handlu w niedzielę mogą odczuć wydawcy prasowi i sprzedawcy prasy

Zakaz handlu w niedzielę mogą odczuć wydawcy prasowi i sprzedawcy prasy

Opublikowany

Czy wydawcy prasowi i sprzedawcy prasy odczują zakaz handlu w niedzielę? – W niewielkim stopniu, ale tak – uważają przedstawiciele Kolportera.

Czy  wydawcy prasowi i sprzedawcy prasy odczują zakaz handlu w niedzielę? – W  niewielkim stopniu, ale tak – uważają przedstawiciele Kolportera.

prasa3.jpg

 Wartość niedzielnego obrotu prasą w skali miesiąca wynosi 3,7 proc. – to średnie dane z saloników prasowych Kolportera ze stycznia i lutego br.
– To stosunkowo niewiele. Warto jednak zauważyć, że obecnie w niedzielę nie pracują wszystkie punkty handlowe, mające w ofercie prasę. Otwarte są przede wszystkim te zlokalizowane w galeriach i centrach handlowych, hiper- i supermarketach, na dworcach i terminalach lotniczych. Oczywiście czynne są także stacje paliw, jednak w nich asortyment prasowy jest z reguły mniejszy niż w salonikach czy kioskach – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Zdecydowana większość tytułów sprzedaje się przede wszystkim w dni robocze są jednak kategorie prasowe, które charakteryzują się wysoką sprzedażą właśnie w niedziele – dodaje.
O ile w pozostałe dni tygodnie najchętniej kupowanymi są czasopisma dla pań, magazyny telewizyjne oraz czasopisma społeczno-polityczne (dzienniki i tygodniki opinii), to w niedzielę prym wiodą wydawnictwa kolekcjonerskie (karty, naklejki), magazyny i książeczki dla dzieci, a także wydawnictwa specjalistyczne.  
– W niedziele do galerii handlowych wybierają się często  rodziny z dziećmi. Przy okazji głównych zakupów, odwiedzają też salonik prasowy, gdzie rodzice kupują swoim pociechom karty kolekcjonerskie, książeczki lub magazyny dziecięce – mówi Dariusz Materek. – Zakładamy, że po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę właśnie te tytuły odczują spadki sprzedaż, choć mogą one dotknąć i pozostałych wydawnictw – z uwagi na zamknięcie galerii czy supermarketów działające w nich saloniki będą tego dnia również nieczynne.

Średni miesięczny obrót prasą w salonikach Kolportera (styczeń-luty br.) 
Niedziele – 3,7 proc.
Pozostałe dni – 96,3 proc.

Najpopularniejsze tytuły kupowane w niedzielę w salonikach Kolportera (pod względem wartości obrotu – styczeń-luty br.) 
Karty FIFA – Panini
Książeczka „Lego Super Heroes”
Karty Invizimals
„Murator”
Magazyn „Lego Batman”

Kopiuj tekst

Udostępnij

Kolporter rozwija saloniki ze strefą alkoholi

Top Drink – pod tą nazwą Kolporter rozwija saloniki prasowe ze specjalną strefą alkoholi. Spółka ma już w swojej sieci 9 tego typu punktów.