Lato jest tą porą roku, gdy w miejscowościach wypoczynkowych, zwłaszcza nadmorskich, znacząco wzrasta sprzedaż prasy.
Kolporter dba o to, aby turyści przyjeżdżający na urlop w sezonie letnim mieli jak największy i najlepszy wybór tytułów. Poza stałymi odbiorcami co roku dostarcza prasę do ok. 300 sezonowych punktów sprzedaży.
Co roku w czasie wakacji rośnie liczba punktów sprzedaży. W miejscowościach wypoczynkowych, ale także przy trasach dojazdowych otwierane są kioski, saloniki i małe sklepy, które działają wyłącznie sezonowo. Średnio to kilkuset nowych odbiorców każdego roku – głównie w pasie nadmorskim i na obszarze Pojezierza Mazurskiego.
Na Pomorzu sezon letni zaczyna się praktycznie już w czasie majowego weekendu – otwierają się wtedy pierwsze punkty sezonowe, widać też wyraźny wzrost sprzedaży prasy w całorocznych punktach, głównie tych sieciowych i znajdujących się w centrach handlowych, ale też indywidualnych. – Dlatego też w Kolporterze przygotowania do sezonu wakacyjnego zaczynamy już w marcu. Szacujemy wstępne zapotrzebowania nakładów na nadchodzące lato, przedstawiamy wydawcom, ustalamy daty pierwszych dostaw, kształt oferty tytułowej i odpowiednie ilości gazet. Planujemy także nowe trasy dostaw. Zapotrzebowanie na prasę rośnie nie tylko w miejscowościach wypoczynkowych, ale również w punktach zlokalizowanych przy trasach dojazdowych i szlakach komunikacyjnych – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Punkty zlokalizowane w miejscowościach typowo wypoczynkowych podczas sezonu letniego notują średnio wzrost sprzedaży prasy o ok. 100 proc., ale w niektórych ta sprzedaż rośnie nawet o kilkaset procent. Tradycyjnie najlepiej sprzedają się w tym okresie tytuły kobiece, poradniki, krzyżówki, książki, magazyny dla dzieci.