Nowe tytuły w ofercie dystrybucyjnej Kolportera w 2016 r.

Nowe tytuły w ofercie dystrybucyjnej Kolportera w 2016 r.

Opublikowany

– Widzimy wyraźnie tendencję wzrostową jeśli chodzi o ilość różnego rodzaju wydawnictw, które trafiają do naszej dystrybucji. W porównaniu do 2015 r. ilość nowych tytułów wzrosła o ok. 70 procent. Wydawcy bardzo dobrze odczytują zmieniające się potrzeby i  zainteresowania czytelników i stale dostosowują swoją ofertę do ich  preferencji. Mowa oczywiście nie tylko o czasopismach czy gazetach, ale  także wydawnictwach kolekcjonerskich, książkowych, okolicznościowych.  Rynek prasowy uległ pod tym względem znaczącym zmianom – dziś wydawcy  nie koncentrują się wyłącznie na typowo prasowym segmencie, ale  poszerzają swoje porfolio o zupełnie nowe propozycje – mówi Dariusz  Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Największą grupę nowości wydawniczych 2016 stanowiły wydawnictwa do  zbierania naklejek i kart – na rynku ukazało się 80 różnych produktów  wchodzących w skład kolekcji tematycznych. Liderami w tym segmencie są  produkty należące do kolekcji piłkarskich. W 2016 r. na rynku pojawiły  się także nowe kolekcje książkowe – m. in. ABC. Klasyka polska”,  „Anatomia zbrodni”, „Bestsellery Fantasy Trudi Canavan”, „Bestsellery  kryminalne Charlotte Link”, „Światy równoległe. Fantastyczna kolekcja”,  czy „Kanon literatury dziecięcej”. W sumie wydawcy – głównie Edipresse  Polska i Ringier Axel Springier – wprowadzili na rynek 26 kolekcji  książkowych.

– Kolekcje książkowe to już stała pozycja w nowościach wydawniczych, co  roku wydawcy przygotowują naprawdę interesujące tytuły, wydane w  atrakcyjnej formie. Są lubiane i cenione przez czytelników. Podobnie jak  pozostałe kolekcje – tzw. partworkowe, czyli składające się z  ograniczonej liczby wydań, z których każde zawiera jeden element  kolekcji lub kolekcje typu „build-up”, w których każdy magazyn zawiera  część modelu do samodzielnego złożenia – mówi Dariusz Materek. W 2016 r.  do czytelników-modelarzy trafiły m. in. „Fiat 126p” (wydawnictwo  DeAgostini) i „Messerschmitt” (wydawnictwo Eaglemoss). Natomiast wśród  pań bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się kolekcja „Simple Stylish.  Robótki na drutach” (DeAgostini), zawierająca w kolejnych numerach  motki włóczki w różnych kolorach. Na rynku debiutował również nowy  wydawca kolekcji – wydawnictwo Cobi, które wprowadziło dwie kolekcje z  klockami „cobi” – „Samoloty II Wojny Światowej” i „Bitwa o Berlin”.

W grupie nowych czasopism, które pojawiły się na rynku w 2016 r. aż trzy  o tematyce wspomnieniowo-nostalgicznej: miesięczniki „Nostalgia”  (Bauer) i „Wspomnień czar” (Burda) oraz dwumiesięcznik „Z dawnych lat”  (Edipresse). Te tytuły cieszą się sporym zainteresowaniem starszych  czytelników. Do tej grupy skierowane są również nowe periodyki o  tematyce religijnej – miesięcznik „Ludzie i Wiara” oraz dwumiesięcznik  „Dobry Tydzień Wydanie Specjalne”, z podtytułem „Cuda i Objawienia”,  który z początkiem 2017 r. został przekształcony w miesięcznik. Wydawcą  obu tytułów jest Wydawnictwo Bauer.

W 2016 r. na rynek trafiło również sporo nowych poradników (20),  czasopism dla pań (10) oraz czasopism społeczno-politycznych (4) i  hobbystycznych (4). Pod koniec roku, po trzech latach nieobecności,  powrócił „Przekrój” – na razie jako kwartalnik, wydawany przez Tomasza  Niewiadomskiego.

Udostępnij

Zakaz handlu w niedzielę mogą odczuć wydawcy prasowi i sprzedawcy prasy

Czy wydawcy prasowi i sprzedawcy prasy odczują zakaz handlu w niedzielę? – W niewielkim stopniu, ale tak – uważają przedstawiciele Kolportera.